Inwentaryzacja środków trwałych i wyposażenia, realizowana metodą tradycyjną, jest procesem niezwykle czasochłonnym i narażonym na duże ryzyko popełnienia błędów. Od pracowników działu księgowości wymaga się szybkości jak i rzetelności zarówno na etapie rozliczenia danych spisowych, porównania ich z ewidencją oraz przygotowania końcowej dokumentacji inwentaryzacyjnej. Rozwiązaniem na powyższe wyzwania jest dedykowany system informatyczny do elektronicznej ewidencji oraz inwentaryzacji majątku przedsiębiorstwa. Firma Optidata Sp.zo.o. już w 2002 roku wprowadziła na rynek nowatorskie oprogramowanie AMS OPTIest®, które po latach doczekało się rekomendacji w Komunikacie nr 2 Ministra Finansów z dnia 20 lipca 2016 r.
W komunikacie przedstawiono dobre praktyki oraz wskazówki sprzyjające prawidłowej i sprawnej inwentaryzacji drogą spisu z natury. Szczególną uwagę zwrócono na korzyści wynikające z informatycznego wspomagania tego procesu i wykorzystania najnowszych technologii i urządzeń do bezbłędnej identyfikacji posiadanego majątku: „Informatyczne wspomaganie inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury przyspiesza przebieg spisu i zmniejsza ryzyko błędów”. (pkt. 69)
Wspomaganie informatyczne, o którym mowa w komunikacie, polega na:
Odpowiednia organizacja, a także prawidłowy i sprawny przebieg spisu z natury – jak czytamy dalej w Komunikacie – wpływają przede wszystkim na wiarygodność rezultatów oraz zmniejszają czaso- i kosztochłonność spisu oraz ograniczają zakłócenia działalności jednostki podczas spisu. Wdrożenie w przedsiębiorstwie kompleksowego rozwiązania AMS OPTIest® w postaci systemu, urządzeń oraz metod trwałego znakowania majątku pozwala na zautomatyzowanie procesu.
Kluczowe funkcjonalności systemu AMS OPTIest®:
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, a my skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia szczegółów dot. naszego rozwiązania.
Nasz ekspert oddzwoni do Ciebie wkrótce, aby umówić spotkanie.